Tuesday, April 14, 2009

Assalamualaikum...ahlan wa sahlan para sahabat...

terima kasih kpd Galatea kerana sudi menjemput saya untuk menyumbang rasa,kata dan pengalaman yang tidak seberapa ini.....

insyaallah saya akan bercerita tentang pengalaman saya dan insan-insan yang saya kenali yang boleh kita semua jadikan panduan dalam hidup....

kali ini saya ingin berkongsi 1 cerita motivasi....
Di suatu hari yg indah,di pantai yg biru..seorang lelaki berjalan-jalan menikmati udara segar,oleh kerana air sedang surut terdapat banyak tapak sulaiman terdampar. kemudian lelaki itu berjumpa dengan seorang budak lelaki yang sedang melemparkan tapak sulaiman kembali ke dalam laut...

Lelaki itu berkata kepada budak lelaki itu..."kamu tidak akan mampu menyelamatkan semua tapak sulaiman ini..trdapat beribu-ribu tapak sulaiman sepanjag pantai ini..paling banyak pun kamu hanya mampu menyelamatkan 100 tapak sulaiman.."

Budak lelaki itu tersenyum dan membaling satu lagi tapak sulaiman ke dalam laut dan berkata.."saya telah membuat satu perubahan dengan membaling tapak sulaiman tu..."

Kawan-kawan teruslah berusaha untuk berubah ke arah kebaikkan...walaupun perubahan itu terlampau kecil namun percayalah...ia masih lagi bermakna....

Wassalam dari ALWiNe...

No comments:

Post a Comment