Monday, April 6, 2009

Krisis Identiti

ini ialah kali pertama aku menulis blog dalam bahasa melayu, memandangkan ramai yang memberi komen ialah orang melayu. tajuk yang nak aku ketengahkan ialah krisis identiti. seperti yang kita tahu.. ramai remaja yang menghadapi krisis identiti, terutamanya tentang kehadiran gays dan lesbians dalam masyarakat kita..

boleh dikatakan ramai diantara kita yang melaknat kewujudan mereka yang mengikut rentak Kaum Luth yang mengamalkan hubungan sejenis. tetapi, sebagai hamba Allah dimuka bumi, kita juga dituntut untuk membantu sedara seagama kita yang hampir terpesong daripada fitrah alam yang telah ditetapkan oleh Allah. jangan memulaukan mereka, tetapi apa kata jika kita cuba mendekati mereka dan cuba untuk mengubah mereka? mungkin itu lebih baik daripada memaki hamun mereka sedangkan perbuatan itu tidak bermoral dan tiada bermanfaat.. mari kita buktikan pada mereka bahawa masih ada ruang untuk mereka berubah menjadi normal dan diterima semula oleh masyarakat sekeliling... Insya-Allah, Allah akan bantu niat baik kita.

5 comments:

  1. rasa nye ni post yg ke 3 dr ko...x kesahlah guna kan bahasa apa...asalkan kita inginkan kemajuaan..
    krisis identiti ni isu lama yang sampai skrg berlarutan....biarkanlah apa yg mereka buat dan kita berdoa supaya mereka kembali ke pangkal jalan...kalau tegur pun mereka da x akan masuk laa...any way...sebenarnya aku baru nak post isu ni tp ko lebih cepat dr aku...takk mengapalah kita boleh kongsi idea dan pandangan..

    ReplyDelete
  2. i've no idea n can't giv any comment
    huhu
    ceh
    aku lak ckp omputih ni

    ReplyDelete
  3. kawan-kawan mainkanlah peranan...takkan kita nak tgk kawan kita sesat kan...bimbing klah mereka jgn ditinggalkan...

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum..
    actually im your friend from plkn..
    if u still remeber me..b3-04..
    nothing much special if we speak im bahasa or english..same that was language..i like your post..ya it hard to change from 'bengkok' to straight..but the spirit must though..
    so bimbing lah mereka..

    ReplyDelete